Çocuklarda Kanal Tedavisi

Çocuklarda kanal tedavisi, genellikle diş ağrısı, çiğneme güçlüğü, diş hassasiyeti ve diş eti iltihabı gibi belirtiler yaşayan hastalarda uygulanır. Bu belirtiler, dişin sinir dokusunun hasar gördüğünü ve enfekte olduğunu gösterir. Kanal tedavisi, dişin kaybedilmesini önleyerek doğal işlevini sürdürmesini sağlar ve diş ağrısına ve rahatsızlığa neden olan enfeksiyonlu dişin iyileşmesine yardımcı olur.

Lokal anestezi altında uygulanan kanal tedavisi sırasında çocuklar ağrı hissetmezler.

cocuklarda kanal tedavisi

Çocuklarda Kanal Tedavisi Hakkında Merak Edilenler

Süt Dişi Çürükleri Nasıl Tedavi Edilir?

Ebeveynler zaman zaman süt dişlerinin yerine nasılsa yenisi gelecek, süt dişi çürüklerini tedavi ettirmesek ya da çürük dişleri çektirsek de olur şeklinde düşünebilirler. Ancak tedavi edilmediği durumlarda süt dişlerindeki çürükler ağrı ve çiğneme zorluğunun yanı sıra çeşitli sağlık sorunlarına da yol açabilir. Bu yüzden çocuklarınızı ağız ve diş sağlığını korumak için düzenli ağız ve diş muayenesine götürmeyi ihmal etmeyiniz.  Süt dişindeki çürüğün durumuna göre hekiminiz dolgu uygulaması, kanal tedavisi ve çekim yapılmasını tercih edebilir.

Çocuklarda Diş Dolgusu Nasıl Yapılır?

Çocukların ağrı ve rahatsızlık hissetmemesi ve tedavi sırasında rahat olmaları bizim önceliğimiz. Bu yüzden çocuklarda dolgu tedavisinde öncelikle çürük dişin bulunduğu bölgeye lokal anestezi uygulanır. Anestezinin etkisi kısa sürede içerisinde tam olarak hissedilir. Bundan emin olduktan sonra dişteki çürük bölge dikkatli bir şekilde temizlenir. Dişteki çürük bölge temizlendikten sonra dolgu malzemesinin dişe yapışmasını sağlamak için bond uygulanır ve diş yüzeyinde oluşan boşluk doldurulur. Dolgunun yükseliğinin ayarlanmasıyla birlikte çocuklarda dolgu tedavisi tamamlanmış olur.

Çocuklara Kanal Tedavisi Olur mu?

Çocuk diş hekimleri olarak çocuklarda erken dönemde süt dişi kaybını istemeyiz. Çünkü süt dişlerinin zamanından önce çekilmesi çiğneme ve konuşma sorunlarına yol açabilir. Ayrıca süt dişi kaybı sonrasında yer tutucu uygulaması yapılmaması durumunda alttan gelen dişlerin yeri kapanabilir. Bu da ilerleyen yaşlarda diş çapraşıklıklarının oluşmasına neden olabilir. Bu yüzden süt dişi kanal tedavisi uygulayarak mümkün olduğucunca zamanından önce süt dişi kaybı yaşanmamasını arzu ederiz.

Çocuğa Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

Ç:ocuk diş kanal tedavisi, diş kaybını önleyerek dişin doğal işlevini sürdürmesini sağlayan bir tedavi yöntemidir. Çocuğa kanal tedavisi nasıl yapılır, bu tedaviyle ilgili en sık sorulan sorulardan birisidir. Süt dişlerinde çürüğün derinleşmesi durumunda çocuklarda kanal tedavisi yapılmaktadır. Çocuk diş kanal tedavisi öncesinde lokal anestezi uygulanır ve diş üzerindeki çürük bölge temizlenir. Enfekte dokular çıkarıldıktan ve kanal temizlendikten sonra dişin yapısal bütünlüğünü korumak için özel bir dolgu veya kaplama uygulanır. Böylece çocuklarda kanal tedavisi tamamlanmış olur.

Süt Dişi Kanal Tedavisi Sırasında Ağrı Olur mu?

Lokal anestezi uygulandığı için süt dişi kanal tedavisi ağrısız bir işlem olmakla birlikte, bazı hastalarda işlem sırasında hafif bir rahatsızlık hissi oluşabilir.

Çocuk Diş Kanal Tedavisi İçin Hangi Bölüme Gidilir?

Diş hekimliği uzmanlık alanları arasında çocuk ağız ve diş sağlığıyla ilgilenen branş pedodontidir ve çocuk dişine bakan diş hekimine de pedodontist denir.

Süt Dişi Kanal Tedavisi Sonrasında Neye Dikkat Etmeliyiz?

Süt dişi kanal tedavisi sonrasında diş bakımının düzenli olarak yapılması önemlidir. Diş hekimi tarafından önerilen diş fırçası ve diş macunu kullanımına uyulmalıdır.